آناتومی لینک
نوشته شده توسط : itnewstechnology

آناتومی لینک عطفی

در اچ تی ام ال، سیستم‬ ساخت صفحات وب به این صورت عمل میکند که‬ لینک با چیزی به نام تگ عطف با تگ a به وجود می آید ولی این چیزی نیست‬ که برای ساخت هایپرلینک استفاده شود‬ در واقع این چیزی است که به طور‫ متداول برای فرمان دادنن‬ به مرورگر است تا صفحه ای را دریافت کند.‬ ‬حال این تگهای عطفی هستند که‬ به صورت تگ a مورد‬ استفاده قرار میگیرند.‬ به دو شکل میتوان ازز‫ تگ عطفی استفاده کرد:

  1. ‬ برای ساخت هایپرلینکی که با لینک بر آن‬ صفحه دیگری یا بخش دیگری از‬ صفحه لود میشود.
  2.  برای ساخت‬ بوک مارک، ناحیه ای از صفحه‬ که میتواند به تگ عطف دیگری لینک شود.

‬ این ساختار پایه‌ی یک تگ عطف‬ در حال ساخت یک لینک میباشد.‬ این تگ، لینکی را میسازد که بازدید‬ کننده به صورت واژه های”اینجا کلیک کنید” آن را میبیند. وقتی که کاربر بر لینک کلیک ‫میکند، صفحه ای لود میشود و‬ این مرجعی است که به سند مورد نظر،‫ شما را ارجاع میدهد و د‫ر این مورد، آن سند html میباشد ‫و باید در همان دایرکتوری صفحه حاضر قرار داشته باشد‬ و به این صورت شما میتوانید‬ از تگ عطفی برای ساخت یک بوک مارک استفاده نمایید‬. شما احتمالا از لینکهای درونی برای‬ بوک مارک استفاده میکنید تا صفحات‫ را با اضافه کردن کلید واژه ها‬ بهینه سازی نمایید که این کار خوبی است‬ ولی برای اهداف آموزشی این مقاله‬ ما اهمیتی به بوک مارک نمیدهیم.‬ حال از متن عطفی برای ساخت‬ هایپرلینکهایی بین اسناد استفاده میکنیم‬، در اینجا یک لینک ساده‬ به نام ” test.html ” را فرض کنید که‬ به صفحه وب اشاره میکند.‬ ساختمان آن به شکلی است که‬ نقاط مرجع به یک سند، در همان دایرکتوری که‬ صفحه حاوی لینک قرار دارد اشاره کنند.‬ این با عنوان مرجع نسبی به‬ یک صفحه شناخته میشود چون‬ تعیین میکند که چگونه صفحه را‫ از مکان حاضر بدون استفاده‬ از آدرس کامل صفحه دریافت کنیم‬ .

حتما بخوانید :   حقایق جالب در مورد سئو و گوگل

متن عطفی با نام متن لینکی‬ نیز شناخته میشود که در بین تگهای عطفی ظاهر میشود. متنی که کاربر آن را میخواند‬ و بر آن کلیک می نماید‬ برای اهداف سئو و بهینه سازی سایت همیشه خوب است‬ در صورتی که متن عطفی حاوی کلید واژه هایی باشد که‬ میخواهیم رنک خوبی در موتورهای جستجو دریافت کند.‬ موتورهای جستجو متن عطفی را خوانده‬ و از آن برای توضیح صفحه استفاده می نمایند.‬ همچنین بهتر است که صفحه ی‬ اشاره کننده حاوی کلیدواژه های منطبق با آن باشد. سوال دیگری که پیش می آید این است که‬ چه چیز دیگری را میتوانیم در‫ یک لینک قرار دهیم؟ خب یک‬ مشخصه هدف از نقطه نظر سئو و بهینه سازی سایت وجود داشته که هیچ اهمیتی ندارد. مشخصه هدف به مرورگر نشان میدهد‬ که در هنگام لود صفحه مرجع چه کاری انجام دهد.‬ برای نمونه در این مورد، صفحه‬ جدیدی در زبانه یا پنجره جدیدی باز میشود‬ که اگر‬ آنها قصد معرفی صفحه هدف را‬ داشته باشند، مشخصه عنوان، اطلاعات دیگری در مورد‬ لینک در اختیار مرورگر و دیگر‬ برنامه هایی که صفحه را بارگزاری میکنند قرار میدهد.‬ برای نمونه، مرورگرها میتوانند از متن ‫به عنوان متن خود بازشونده‬ (pop-up) استفاده کنند ‫آیا این از نظر سئو  فایده ایی‬ دارد؟ من فکر نمیکنم(حداقل در گوگل).‬ این کار بیشتر مزایای تجاری دارد‬ ولی ضرری نیز ندارد و البته‬ برخی از موتورهای جستجو از آن کمک میگیرند.‬ یک مشخصه ای که باید آن ‫را بشناسید‬ مشخصه‌ی rel میباشد‬. این مشخصه برای نویسندگان وب به‬ وجود آمده تا بتوانند رابطه ی بین‬ سند لینک گزاری شده و لینکها‬ به سند را مشخص نمایند.‬ “Alternate” به این‬ معناست که سند مرجع نسخه ی جایگزین است و‬ “Next” به این‬ معناست این قسمت دیگری از سند است و Glossary به این معناست که‬ سند مرجع حاوی دایره ای ‫از عبارات در لینک گزاری سند‬ میباشد. از نظر سئو مشخصه ی‬ rel =nofollow اهمیت دارد‬. این مشخصه راهی پیش پای نویسنده ها‫ میگذارد که به موتورهای جستجو‬ اعلام کنند تا لینک را دنبال نکنند. شما باید توجه داشته باشید که لینکهای no-follow (بدون دنبال کننده)‬ هیچ ارزشی برای سایت ندارند.‬ تنها فرض کنید که موتورهای جستجو آنها را نادیده میگیرند‬. مشخصه های بسیار دیگری نیز وجود‬ دارد که میتوانند در تگهای عطفی قرار گیرند ولی‬ هیچ نگرانی در مورد آنها وجود ندارد‬. از نقطه نطر سئو، “href,”‬ ‫، “rel,” و شاید‬ “title” اهمیت دارد‬ البته لینکها همیشه بر روی متن قرار نمیگیرند.‬ آنها را میتوان بر عکسها نیز قرار داد‬. از دید سئو قرار دادن‬ لینکها بر متن بهتر است.‬ متن به موتورهای جستجو توضیحی از صفحه مرجع‬ ارایه میکند، بنابراین متن میتواند رنک‬ صفحه را در نتایج جستجو ارتقا بخشد‬. همچنان ممکن است شما بخواهید لینکها را بر عکسها قرار دهید‬. روشهایی برای ارتقای لینکها به این صورت وجود دارد،‬ اول اینکه، بهتر است که در‬ اسم عکسها همیشه کلیدواژه هایی قرار داشته باشد‬ همچنین شما میتوانید از مشخصه “alt”‬ در تگ عکس استفاده نمایید‬ “alt” حاوی واژه هایی‬ است که عکس را در مرورگرهایی‬ که تصاویر را نمایش نمیدهند توصیف میکند‬. با بردن موس بر روی عکس ‫واژه های‬ “alt” نمایش می یابند‬ همچنین ممکن است شما بخواهید که‬ از مشخصه ی عنوان برای تگ عطفی استفاده نمایید‬. برای اطلاعات کامل تر می توانید مقاله کوتاه بهینه سازی تصاویر را نیز مطالعه کنید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ دانستن آنتاتومی لینک ها در زمان لینک بیلدینگ داخلی و خارجی می تواند کمک به سزایی به پیشرفت سایتتان کند.

https://fastseo.ir/
‫‫‬




:: برچسب‌ها: آناتومی لینک , آناتومی لینک سازی , لینک سازی , بک لینک , لینک سازی قوی , سئو , سئو سایت , بهینه سازی سایت , موتور جستجو ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: